تابلو اعلانات

اگر با ساخت پادکست توسط این وبلاگ موافقید ما را از طریق ارسال ایمیل یا نظر دادن مطلع کنید.
انتقادات و پیشنهادات خود را به ایمیل ما ارسال کنید : shahin20@gmail.com

ویدیو های یوتیوب را دانلود کنید !!!

سلام
با عرض معذرت خدمت همه ی شما ، باید بگویم که بخاطر قطع شدن ناگهانی اینترنتم چند روزی از تکنولوژی عقب بودم و نتوانستم در این چند روز مطالب جدیدی بزنم. و به دلیل اینکه امروز موفق به دیدن برنامه ی کلیک نشدم ، سایت جدیدی برای معرفی ندارم برای همین تصمیم گرفتم امروز اولین مطلب خارج از چارچوب معرفی سایت را بزنم و این مطلب را به ترفند های دانلود ویدیو از یوتیوب اختصاص بدهم .
البته این مطلب جدید نیست و من قبلا آنرا در این وبلاگ و این وبلاگ نوشته بودم.
همانطور که می دانید ، یوتیوب یا همان youtube یک سایت برای آپلود ویدیو
است که جزو پرطرفدار ترین سایت های اینترنتی است و اگر در آن بگردید ،
بسیاری از ویدیو های موردعلاقه ی خود را پیدا می کنید .

برای اطلاعات بیشتر هم درباره ی یوتیوب ، می توانید به این منبع مراجعه کنید : پرونده ای برای یوتیوب


اما چیزی که من می خواهم برایتان بگویم ، این است که چگونه ویدیو هایی
را که در یوتیوب فقط در حالت آنلاین قابل مشاهده هستند را دانلود کنیم .


برای این کار ، روش های بسیاری وجود دارد که بعضی از آنها را برایتان می نویسم :


۱- استفاده از اکستنشن های فایر فوکس :


اگر از مرورگر برتر ، یعنی فایر فوکس استفاده می کنید ، می تونید با نصب این اکستنشن در اینجا ویدیو های یو تیوب را دانلود کنید و از آنها لذت ببرید .


اما تنها مشکل از روش کند بودن سرعت آن است که گاهی اعصاب آدم را خورد می کند


۲-استفاده از سایت آنلاین تبدیل


از این سایت ها زیاد وجود دارد ولی من این یکی را بیش ترپسندیدم ، زیرا هم ساده است ، و هم منوی بسیار زیبایی دارد


در این سایت ، شما می توانید آدرس ویدیو یوتیوب را وارد و سپس فرمت
خروجی را تعیین کنید ، تا این سایت لینک دانلود آن ویدیو را برای شما
فراهم کند


ولی مشکل این است که این سایت خیلی خنگ است و در هنگام وارد کردن آدرس ویدیو باید خیلی مرتقب باشید


مشاهده سایت


۳- استفاده از نرم افزار های دانلود منیجر


بعضی از نرم افزار های دانلود منیجر ، این امکان را به شما می دهند که
ویدیو های یوتیوب که در حالت عادی امکان دانلود آن وجود ندارد را دانلود
کنید . یکی از این نرم افزار ها orbit downloader است که شما می توانید در
اینجا آنرا دانلود کنید


در صورتی که این نرم افزار را نصب کنید ، با مرورگر شما هماهنگ می شود
و اگر سایتی ، ویدیوی آنلاینی داشته باشد ، لینک دانلودی در کنار آن ظاهر
می شود که با کلیک بر روی آن می توانید آن ویدیو را دانلود کنید


۴- استفاده از موتور جستجوگر ویدیو


این سایت یک موتور جستجوگر ویدیو است که وقتی عنوانی را در آن سرچ کنید ، در سایت یوتیوب و دیگر سایت های اشتراک ویدیو می گردد و لینک دانلود آنرا برای شما قرار می دهد


البته من خودم شخصا خیلی از این روش خوشم نیامد


۵- استفاده از ترفند شاهور دات نت


این آخرین و بهترین روش برای دانلود ویدیو های آنلاین است که توسط سایت شاهور معرفی شده است و کار با آن بسیار ساده است که من متن خود سایت شاهور را برایتان قرار می دهم :


در ابتدا ، در Address bar مرورگر خود ، به آدرس صفحه اي را كه قصد داريد فايل ويدئويي آن را دانلود كنيد نگاهي بياندازيد .


به طور مثال : آدرس فايل ويدئويي كليپ مادر (فارسي) سامي يوسف اين است :


http://www.youtube.com/watch?v=3G0FGWmjhiU


حال كافي است تمامي حروف و اعدادي كه بعد از =watch?v قرار دارند را كپي كنيد . كه در مثال فوق 3G0FGWmjhiU را شامل مي شود .


حال كافي است كه اعداد و حروف را به انتهاي آدرس :


http://cache.googlevideo.com/get_video?video_id=


اضافه كنيد .


يعني :


http://cache.googlevideo.com/get_video?video_id=3G0FGWmjhiU


حال كافي است آدرس به دست آمده را Copy كرده و در مرورگر خود Paste نماييد و سپس بر روي كليد Enter كليك كنيد .


پس از چند ثانيه خواهيد ديد كه يك فايل جهت دانلود آماده دريافت است ، اين همان فايل ويدئويي شما است !


***


اما حالا یک مسئله ی مهم می ماند و آن هم این است که
پسوند فایل هایی که توسط ۴ روش بالا ( بجز روش سایت آنلاین ) دانلود کرده
اید FLV می باشد که به هیچ صورت در کامپیوتر قابل اجرا نیست ، پس چاره ی
کار چیست ؟


خب شما باید از یک نرم افزار کانورتر ویدیو استفاده کنید
. معمولا همه ی کانورتر های ویدیو این کار را انجام می دهد ولی من خودم
شخصا ریوا کانورتر را توصیه می کنم که در اینجا می توانید آنرا با حجم ۴ مگ دانلود کنید


در ضمن همه ی این ۵ روش توسط خودم امتحان شده و تضمین شده هستند


منابع :

وبلاگ 1 پزشک

شاهور دات نت

توجه : اگر روشی سراق دارید که ما در اینجا معرفی نکردیم می توانید در بخش نظرات یا به ایمیل من ارسال کنید shahin20@gmail.com



1 نظر:

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید ! آقا در بلاگر نمیشه لینکهای قسمت پیوند رو در صفحه جدید باز کرد ؟؟